Online marketing is nodig als een website online gaat. Online marketing zorgt ervoor dat bezoekers naar jouw site komen. Bezoekers zijn geen kopers. Maar hoe meer bezoekers een site heeft, hoe meer kopers ook de weg naar de site vinden.
Google Adwords gebruiken
Dit is één van de betere manieren om een site te promoten. Men betaalt enkel per klik als er op de advertentie wordt geklikt. Men moet wel de advertentie en de juiste zoekwoorden doorgeven voor deze campagne kan starten.
Tips om te scoren met Google Adwords
Als je een goede online marketing campagne wenst te lanceren, bepaal je eerst en vooral hoeveel geld deze campagne mag kosten. Neem best gewoon een bedrag waar men niet van afwijkt (zeker niet als het de eerste keer is met Google Ads)
Opmaak van de advertentie:
De opmaak van de advertentie is belangrijk omdat deze verschijnt in de zoekresultaten bij zoekmachines zoals google. De advertentie verschijnt met titel (blauwe gedeelte), de omschrijving(zwarte deel) en tenslotte de URL.
Tips voor een goede advertentie
- Kort en krachtig: geef een korte beschrijving van wat de site aanbiedt en zet een zoekwoord in de advertentie
- Gebruik taal zoals in de reclames, en vooral vernoem een paar keer jouw bedrijf bij naam en de producten die je aanbiedt ook bij naam
- Tot actie aanzetten: bijvoorbeeld: Bestel nu zonder vervoerskosten te betalen
- Wees eerlijk en verzin geen dingen want eerlijkheid duurt het langst
Campagne starten en instellen
Kies de juiste manier om te adverteren. Dit is erg belangrijk zodat je jouw geld goed besteed. Anders is de kans dat je geld naar de verkeerde kanalen gaat en dat zou uiteraard zonde zijn.
Bij Google Ads kan je kiezen uit drie manieren:
Zoeknetwerk: kies je voor het zoeknetwerk waar de advertenties worden weergegeven
Inhoudsnetwerk: in het inhoudsnetwerk zal de advertentie ook in Gmail of Google maps verschijnen. Maar spreekt men hiermee de juiste doelgroep aan?
Locatietargeting: hier bepaal zelf in welk gebied de advertentie wordt getoond
Adverteren via het zoeknetwerk is nog altijd een goed plan omdat mensen ook effectief naar het zoekwoord gebruiken om te zoeken. En het is een goed alternatief tegenover social media marketing waar je vaak meer op awerness zit.